09:48 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزارت خارجه آمریکا

بورس ها در آمریکا و اروپا ریختند
نماد برتر- تمامی شاخص های مهم بورسی اروپا و آمریکا ریزش کردند.
ترس آمریکا از مبادله طلای ونزوئلا و فرآورده های نفتی ایران
نماد برتر- در هفته‌های اخیر خبر تهاتر طلای ونزوئلا با خدمات نفتی و فرآورده‌های ایران در رسانه های خارجی منتشر شد و آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان‌سعودی از این همکاری ابراز نگرانی کرده و اقدام به ردیابی کشتی حامل بنزین مورد ادعای خود کردند که طبق گفته سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ترس آن ها یک افتخار برای ما است.
در سال ۹۸ بر بازار جهانی نفت چه گذشت؟
نماد برتر- بازارهای جهانی نفت امسال شاهد چندین رویداد پراهمیت بودند که برخلاف انتظارات، تاثیر موقتی داشتند و در واقع پایان دوران کمبود و فراوانی عرضه در یک دهه گذشته را منعکس کردند و تنها شوکی که یقینا تاثیر آن به این زودی تمام نخواهد شد همه گیر شدن شیوع ویروس کرونا در جهان است.
تهدید ترامپ برای تحریم‌های نفتی بیشتر علیه ونزوئلا
نماد برتر- رییس جمهور آمریکا هشدار داد که واشنگتن در تدارک وضع تحریم‌های بیشتر علیه بخش نفت ونزوئلا است.
آمریکا در تدارک اسکورت نظامی نفتکش‌ها در تنگه هرمز
پایگاه خبری راد: مارک اسپر، کاندیدای پست وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد اسکورت نظامی نفتکش‌های که از تنگه هرمز عبور می‌کنند، مانع از حمله بیشتر به کشتی‌ها خواهد شد.
آیا اوپک برای جبران کمبود عرضه نفت گام برمی‌دارد؟
پایگاه خبری راد: با تصمیم آمریکا برای پایان دادن به معافیت‌ها برای واردات نفت ایران، تشدید درگیری‌ها در لیبی و تداوم بحران در ونزوئلا، ظرفیت تولید مازاد اوپک دوباره در کانون توجه بازارهای نفت قرار گرفته است.
کاهش قیمت نفت در پی افزایش عرضه آمریکا
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز پنجشنبه تحت تأثیر رکورد بالای تولید و ذخایر نفت آمریکا، کاهش پیدا کرد با این حال تشدید تحریم‌های واشنگتن علیه تهران و تداوم کاهش تولید اوپک افت بیشتر قیمت‌ها را محدود کرد.
تحریم‌های نفتی ثانویه ونزوئلا به تعویق می‌افتد
پایگاه خبری راد: تحلیلگران بر این باورند که با تصمیم اخیر واشنگتن برای به صفر رساندن صادرات نفت و میعانات ایران، احتمالاً آمریکا وضع تحریم‌های ثانویه علیه صادرات نفت ونزوئلا را به تعویق خواهد انداخت.
قمار پرخطر آمریکا در بازارهای نفت
پایگاه خبری راد: دولت ترامپ در تلاش‌هایش برای تشدید تحریم‌های نفتی علیه ایران و ونزوئلا، به مقطع حساسی رسیده است.
بازار نفت ترامپ را بر سر دوراهی قرار داد
پایگاه خبری راد: در حالی که رئیس جمهور آمریکا تا چند هفته دیگر باید درباره تمدید معافیت‌ها از تحریم‌ها علیه ایران تصمیم بگیرد، بازار نفت دچار محدودیت عرضه شده و هدف ترامپ برای صفر کردن صادرات نفت ایران را دشوارتر ساخته است.
تاوان سنگین اروپایی‌ها از تحریم‌های نفتی آمریکا
پایگاه خبری راد: پالایشگاه‌های اروپایی تاوان تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ونزوئلا و ایران را پس می‌دهند و مجبورند برای تأمین نفت ترش مورد نیاز خود، نفت گران روسیه را خریداری کنند.
ادامه مذاکرات ژاپن با آمریکا درباره تمدید معافیت نفتی
پایگاه خبری راد: یک مقام دولت ژاپن اعلام کرد ژاپن و آمریکا پس از برگزاری آخرین دور گفت‌وگوها، به مذاکرات در خصوص تحریم‌های ایران ادامه خواهند داد.
دستور آمریکا به شرکت‌های خارجی برای قطع تجارت نفت با ونزوئلا
پایگاه خبری راد: آمریکا به شرکت‌های بازرگانی و پالایشگاه‌های نفت سراسر جهان دستور داد تجارت با ونزوئلا را قطع کنند، در غیر این صورت با تحریم‌های واشنگتن مواجه خواهند شد.
فشار مقامات کره‌ای برای تمدید معافیت از تحریم‌های ضدایرانی
پایگاه خبری راد: انتظار می‌رود مقامات دولت کره جنوبی در سفری که ظرف چند روز آینده به واشنگتن خواهند داشت، همتایان آمریکایی خود را برای تمدید معافیت از تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران تحت فشار قرار دهند.
درخواست آمریکا از ونزوئلا برای آزادی مدیران نفتی
پایگاه خبری راد: تد کروز و جان کورنین، سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را برای آزادی شش مدیر شرکت نفتی سیتگو پترولیوم که از سال ۲۰۱۷ در زندان به سر می‌برند، تحت فشار قرار دادند.